Gebruikerservaring | Succesverhaal2020-05-04T12:31:38+00:00

Gebruikerservaringen van innovatieve scholen

Gerhardschool

Gebruikerservaring Gerhardschool

Werkdruk verlaging in het onderwijs door automatisering

Een verandering nu is dat we met één druk op de knop de resultaten krijgen die we voorheen dus pas na drie dagen turven kregen. Daarbij kan je nu dus ook nog iets zeggen over de dingen waarvan we voorheen zeiden; het zou mooi zijn als… Dat zijn nu dingen die ook al in TRIPS staan, zodat we deze gelijk mee kunnen nemen. In plaats van dat het een mooi toekomstbeeld is, is dat nu de realiteit.

Werkdruk verlaging in het onderwijs door automatisering

Anita van Erp
Schoolpsycholoog en zorgcoördinator bij de Gerhardschool

Succesverhaal bekijken

Clusius College Heerhugowaard

Eigenaarschap door zelf keuzes te maken voor de eigen ontwikkeling

Wat ons vooral aanspreekt is het gemak waarmee TRIPS directe feedback geeft en de flexibiliteit waarmee het programma aansluit bij de wensen van onze school. In één dashboard wordt een koppeling gemaakt tussen feedback en harde gegevens, zoals cijfers en opbrengsten. Zo kunnen we alle data-eilandjes samenvoegen en wordt het plaatje compleet. TRIPS helpt me ook om de kwaliteit van de ontwikkelgesprekken te verhogen en docenten nog beter te ondersteunen in hun ontwikkeling. Het is mooi dat we straks TRIPS hebben, waardoor we dit nog beter kunnen doen.

Eigenaarschap door zelf keuzes te maken voor de eigen ontwikkeling

Melanie Brandenburg
Directeur van het Clusius College Heerhugowaard

Gebruikerservaring ClusiusGebruikerservaring Clusius
Succesverhaal bekijken

Gerhardschool

Gebruikerservaring Gerhardschool

Met TRIPS werk je data-ondersteund 3.0 aan de onderwijskwaliteit

Door TRIPS is er nu sprake van een enorme efficiencyslag, omdat de analyses geautomatiseerd zijn. Dat scheelt niet alleen veel tijd, maar geeft ook nieuwe inzichten. Van data-ondersteund werken heb ik al veel kaas gegeten, maar dan vooral van data-ondersteund werken 1.0 en 2.0. Hierbij is het besef van data verzamelen 1.0, er iets mee doen 2.0, wat TRIPS doet is data-ondersteund werken 3.0. Alle lijnen komen met TRIPS samen in één omgeving: opbrengsten op functioneringsniveau en leerrendement, uitkomsten van de sociale veiligheid, harde leerlingenkenmerken, lesobservaties van de kijkwijzer, maar ook de opbrengsten uit de Parnassys leerlijn module.

Met TRIPS werk je data-ondersteund 3.0 aan de onderwijskwaliteit

Erik Scheerder
Directeur van de Gerhardschool in Amsterdam

Succesverhaal bekijken

Montessori College Nijmegen

Wij hebben een gesprekscyclus met ontwikkelgesprekken

Wat ik zou aanraden aan schoolleiders die twijfelen? Ga aan de slag en ervaar hoe goed het werkt. Het systeem is gebruiksvriendelijk, makkelijk en werkt goed. Het team van TRIPS is heel snel, betrouwbaar en denkt mee. Aan de kwaliteit van de dienstverlening hoef je dus niet te twijfelen.
Twijfel je of jouw team wel bereid is om deze ontwikkelslag te maken? Dan zou ik zeggen, start een pilot. Je zult zien dat een groot aantal medewerkers er enthousiast over wordt. Focus je daarop.

Wij hebben een gesprekscyclus met ontwikkelgesprekken

Inge Klaassen
Stafdirecteur P&O van het Montessori College Nijmegen

Gebruikerservaring MCNGebruikerservaring MCN
Succesverhaal bekijken

Zonnebloemschool

Gebruikerservaring ZonnebloemschoolGebruikerservaring zonnebloemschool

Onderwijskwaliteit in het speciaal onderwijs nu ook inzichtelijk

TRIPS geeft mij vertrouwen. De mensen bij TRIPS luisteren goed naar mij en mijn collega’s en begrijpen wat we bedoelen, waar we tegen aan lopen en denken mee over wat handiger kan. TRIPS is een heel betrouwbare partner en qua dienstverlening uniek in de onderwijs-/ICT wereld. Tot nu toe heeft het team haar beloftes steeds waargemaakt en altijd binnen het juiste tijdsbestek. Binnen twee weken is een oplossing bedacht, getest en uitgewerkt en weet het team hoe zij ermee moeten werken. Dat is erg prettig samenwerken. TRIPS is een positieve uitzondering tussen alle bestaande ICT-/systeembeheerbedrijven. Het is echt de moeite waard om met hen samen te werken. Waag de stap. Ook al vindt u dat misschien spannend.

Onderwijskwaliteit in het speciaal onderwijs nu ook inzichtelijk

Maaike Kieft
Adjunct directeur van de Zonnebloemschool

Succesverhaal bekijken

Basisschool ’t Palet

Toekomstgericht onderwijs vraagt inzicht en teamontwikkeling

Ik merk dat de teamleden steeds beter weten wat zij individueel en gezamenlijk nodig hebben om nog beter onderwijs te realiseren. Vroeger voerde ik met ieder teamlid aparte gesprekken en deed ik zelf observaties in de klas. Nu doet het team dat samen. Toekomstgericht onderwijs geldt natuurlijk ook voor leraren. Teamontwikkeling gebeurt continu en is niet meer afhankelijk van vooraf ingeplande momenten. Dat is ontzettend krachtig. De klaslokalen staan letterlijk en figuurlijk open. We hebben veel expertise in huis. En dat wordt nu zichtbaar. We weten steeds beter wie welke competenties en vaardigheden heeft en hoe we die het beste kunnen inzetten voor onze kinderen en elkaar. Het feit dat teamontwikkeling nu echt van het team is, maakt dat ik als leidinggevende meer ruimte heb om me op de mens achter de leerkracht te focussen en samen met het team een vervolgstap te maken.

Toekomstgericht onderwijs vraagt inzicht en teamontwikkeling

José Oliehoek
Adjunct directeur van basisschool ’t Palet

Gebruikerservaring 't paletGebruikerservaring 't palet
Succesverhaal bekijken

Montessori Lyceum Amsterdam

Gebruikerservaring MLAGebruikerservaring MLA

Intuïtie en onderzoek combineren voor optimale leerling-, en docentontwikkeling

We gebruiken TRIPS vooral om ons onderbuikgevoel te verifiëren. We denken dat A een oplossing is voor B, maar vinden leerlingen en andere collega’s dat ook? En onderbouwen de analyses dit?‘. Het helpt alle teamleden om goed onderbouwde verbetersuggesties en oplossingen te ontdekken.

Tuncer Akyazi
Deelschoolleider bij het Montessori Lyceum Amsterdam

Succesverhaal bekijken

Metis Montessori Lyceum

Onderwijs evalueren en verbeteren met behulp van data in TRIPS

Ik evalueer en verbeter mijn onderwijs met TRIPS. TRIPS biedt mij een actueel inzicht in wat werkt en wat ik anders kan doen. Dat is wel zo handig! Ik log in en krijg meteen de belangrijkste inzichten in beeld. Het maakt me nieuwsgierig, zet me aan het denken en brengt me nieuwe inzichten over mijn eigen onderwijs.

Onderwijs evalueren en verbeteren met behulp van data in TRIPS

Hakan Akkas
Informatica docent bij Metis Montessori Lyceum

Gebruikerservaring METISGebruikerservaring METIS
Succesverhaal bekijken

Montessori College Nijmegen

Gebruikerservaring MCNGebruikerservaring MCN

Ontwikkelen op basis van leerlingfeedback in plaats van onderbuikgevoel

Voorheen ontwikkelde ik mezelf vooral op basis van mijn onderbuik gevoel en eigen ervaringen. Tegenwoordig gebruik ik het liefst leerlingfeedback. Leerlingen kunnen namelijk hele goede feedback geven. Zij ervaren iedere dag wat mijn sterke kanten zijn en weten precies wat nodig is om hen nog beter les te geven. Zo krijg ik van de leerlingen terug dat ik leuk uitleg, maar dat dit soms te lang duurt. Of dat ik strenger moet controleren op huiswerk. Het is leuk om te horen wat leerlingen waarderen in je les en welke tips zij hebben.

Leerlingfeedback i.p.v. onderbuikgevoel

Tom Thorpe
Biologie docent bij het Montessori College Nijmegen

Succesverhaal bekijken

Montessori Scholengemeenschap Amsterdam

Met TRIPS wordt de docent als professional neergezet

Montessori Scholengemeenschap Amsterdam (MSA) geeft docenten meer professionele ruimte door verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie te leggen. Wij willen laten zien dat we de docent als professional serieus nemen en daadwerkelijk inhoud geven aan professionele ruimte.

Berry Bock MSA Onderwijs

Berry Bock
Directeur Centraal Bureau MSA

Gebruikerservaring- Montessori AmsterdamGebruikerservaring -MSA
Succesverhaal bekijken

Scholengemeenschap Panta Rhei

Gebruikerservaring - Panta Rhei AmstelveenGebruikerservaring Panta Rhei

Resultaatgesprekken als gevolg van betere kwaliteitszorg

Met veel plezier kijk ik, zowel terug als vooruit, op ons traject met betrekking tot het invoeren van de resultaatgesprekken. Langzamerhand komen deze gesprekken in mijn organisatie tot stand en zonder jullie expertise en hulp was dat niet gebeurd.

Bert de Weerd
Bestuurder / algemeen directeur at Scholengemeenschap Panta Rhei

Bert de Weerd Panta Rhei Onderwijs
Succesverhaal bekijken

Met TRIPS geef jij jouw medewerkers en jouw organisatie de gereedschappen om aan de slag te gaan met professionele ontwikkeling.

Let’s talk